TamUA – 1965
1965 Tamperelaisen autourheilun ikuisuuskysymys, mistä asfalttirata, puhuttaa. Suunnitellaan mm. Sorsapuisto – Yliopisto kahdeksikkoa. marraskuussa Erkki Westerberg ideoi myynnissä olevan Haverin kultakaivoksen Viljakkalassa. Parinkymmenenhehtaarinen alue olisi ihanteellinen moottoriradaksi, sisältäen valmiita rakenteita ja mm. 500 metriä upeata heikkarantaa; vain varsinainen rata puuttuu – ja vaaditut 18 miljoonaa markkaa.
Vuoden suurin plussa on onnistunut Tampere-Ralli, pääpuuhamiehinä Reijo Lairto, Veikko Aalto ja Ralf Blomster.
Tampere-ralli ST voittajapari Aulis Paarala – Keijo Louna, Ford Cortina.
14.12.1965
Viimeisenä ”oljenkortena” moottoriradan saamiseksi Tampereen alueelle kutsutaan kaikki mahdolliset tahot, mm. Teknillisen Oppilaitoksen johto, yhteiseen kokoukseen. Vireillä olevat Keimolan ja Hämeenlinnan ratahankkeet eivät saa jatkoa Tampereelta – ratkaisua rahoitukseen ei löydy.