TamUA – 1988
Puheenjohtajana jatkaa Pentti Pyykkö.
Vauhtipäiville nostetta etsittäessä Veli-Pekka Tolvanen ehdottaa yhteydenottoa autourheiluhenkiseen Lehtimiehet Oy:n, jonka sielu Urpo Lahtinen innostuu asiasta. Syntyvät VM-Vauhtipäivät. ”Ratu” Männistö ja ”Petsku” Geitel Lehtimiehistä sekä V-P. Tolvanen , Erkki Siitarinen ja O-V. Takala TamUA:sta rakentavat kisaa ja rahaa palaa, mainosbudjettikin satoja tuhansia markkoja. Näyttävä osanotto saadaan, mutta suuret tähdet karsii tähtitieteelliset palkkiot ja sopimusrajoitukset, autolla temppuilua, paljasta pintaa, julkkiskisa värikkäine osanottajineen; näyttäviä PM-lähtöjä, mies lännestä Tero Palmroth, jee-porukka Eppu Normaali, pääministeri jakaa palkintoja. Väkeä kisa vetää, mutta ei panostusta vastaavasti; rata-autoilulla ON ongelmia.
Syksyllä The Five Stars Rally, pitkä SM, onnistuu teknisesti ja taloudellisesti, Savon avaus-EK:lla mp-virtuoosi Arto Nyqvist lunastaa väitteitään, moottoripyörä on EK:lla autoa nopeampi – tuloksena parit mustelmat ja tieto ettei ole. Voittaja N-ryhmässä on joku Tommi Mäkinen?
SM Five Stars-ralli voittajapari Sebastian Lindholm – Rolf Mesterton, Lancia Delta HF.
Erityisen aktivinen on JM-ajajien Green team, heidän järjestämissään arpajaisissa Masen Muhkuroissa pääpalkinto on talkoilla rakennettu upouusi jokkis-Kupla. Lempäälän UA:n Kardaanikunkku-JM käydään yhteistyökilpailuna Kaanaassa. Jääpulassa turvaudutaan naapuriapuun ja jäsentenväliset kuitataan kahdella ajokerralla Luopioisten Auraanpohjassa.
Erikoistuminen tulee autourheiluun, TamUA:n vahva autosuunnistusjaos päättää itsenäistyä ja perustaa erikoisseuran, johon miltei kaikki AS-harrastajat siirtyvät. Kilpailijapuolella nostaa päätään synnynnäinen lahjakkuus Pekka Herva – aluksi PM-pronssia.
Tänä vuonna TamUA sai uudet modernit säännöt ja tämä tiesi sitä että koko hallitus vaihtuu, no kävi kuitenkin niin, että vain kaksi uutta nimeä saatiin hallitukseen.
Tämä teksti TamUA:n historiikista 1956-1996
1988 Pistejää ajettiin Pyynikin Urheilukentällä.
XVIII Pistejäärata 9.3. käytiin järjestäjän näkökulmasta epävarmoissa tunnelmissa. Vahvat huhut kertoivat, että Pyynikin Urheilukenttään oltaisiin laskemassa jonkinlainen ihmepinnoite, jonka jälkeen autoja ei enää kentällä sallittaisi. Vielä kuitenkin elettiin vahvoissa KRC-tunnelmissa, sää oli leppeä ja kansa täytti jälleen katsomot. Kalusto oli edelleen vain komistunut, kruununaan KRC Cup-mestari Jorma Viitalan lennokas siipi-Volkkari (VW 411). Jos ei ylivoimaisesti, niin mestarin arvon mukaisesti Viitala myös voiton kotiin korjasi ja jätti näyttävillä ajolinjoillaan monen katsojan mieleen lähtemättömän muiston. Toinen oli Markku Sorsa, irrottuaan finaalin viivalta jopa Viitalaa rivakammin.
1988 Pistejään voitto Jorma Viitala, VW 411