TamUA – 1983
Toini Laakso (kuvassa) on TamUA:n ja koko Suomen menestyksekkäin naisratakilpailija. Pääasiassa Mineillä ajanut.
1983
Eero Ruohonen jatkaa puheenjohtaja, samoin Pauli Vainionpää varapuheenjohtajana. Hallituksen kokoonpano enteilee ”sukupolvenvaihdosta”, siihen valitaan Hannu Koivumäki ja Henri Paasikallio.
Kerhohuoneisto saa uutta ilmettä sekä sisustamiseen että pihan asfaltoinnin kautta. Uutta ilmettä luodaan myös naisjaoston järjestämillä vauhdikkailla sambakarnevaaleilla. Järjestetään seminaareja ja lajikoulutusta, rallikoulutuksen vetäjänä toimi Kyösti Hämäläinen. Jääradan jäsentenvälisiä haittaa heikko jäätilanne, ne saadaan kuitenkin supistettuna ajetuksi.
Jokamieskilpailijat perustavat Green Teamin ja autosuunnistajat Team-AS:n.Vuoden kuvaan kuuluvat erityisesti monet yhteistoimintakilpailut ralli EK:iden ja Jäähdyspohjan JM-kilpailun järjestämisen merkeissä. Vuoden erikoisuus on Tampere-ST:n viimeinen jakso, joka ajetaan keskellä Tampereen kaupungia, Nekalan varatoalueella. Vauhtipäivät on edelleen suurin voimainkoetus. Yleisöä kohtalaisesti, mutta vähemmän kuin aikaisemmin. Super Star Camarojen tähdenlento alkaa laskea. uutuutena nähdään, jälleen ensi kertaa Suomessa, runsas joukko ruotsalaisia Super-Saloon-luokan autoja. Vauhtipäivien tamperelaistähti on Toini Laakso, joka voittaa MIni-Ladyt.
Vuoden -83 Suomen Mestaruuksista vastaavat pienoisautoilijat Mika Leppälahti ja Daniel Kalves.
1983 Pistejää ajettiin Pyynikin Urheilukentällä.
Voittaja Matti Korpela P-HUA Tammer-Diesel VW
Hienoa,että toini saa upeallae uralleen ansaittua huomiota. Liian vähälle jäänyt.
Oli tuohon aikaan hankalaa olla tekemässä yhtä hienointa moottoriurheilu uraa naisena niin miehisessä maailmassa.
Oli siinä miehillä kestämistä kun jäivät jalkoihin. Hyvä toini