Puheenjohtajana jatkaa Olli Niemi, vpj. Heikki Helin
Manttä 200 ralli EK4 talkoiltiin 26.1.
CarSport-rallisprint kansallinen Enonkunta Kärjenniemi 20.2. klo 12.00
Kerhoilta jäsentenvälisten palkintojen jako 21.2. klo 18.00.
”Jässärit” Kaanaassa jatkuu 20.3. klo 12.00
Perustoimitsijalisenssikoulutus 16.4. kerholla, Hämeen-alue.
Rallin EK-koulutustilaisuus Teletalossa (Sonera) 6.5.
TARTU-rattiin päivä Kaanaassa 7.5. klo 10-16 AKK:n Hämeen-alue.
Siivous-talkoot Kaanaassa 11.6. klo 10 noin.
Kalustovaraton siivous- järjestelytalkoot 13.6. klo 16 Sammon valtatie 70.
Kevätkokous 9.5. klo 18.30
JM SM-Liiga 2011 Kaanassa 3.-4.9.
Teiskon ilmailu- ja moottoriurheilukeskuksen kehittäminen käynnistyy vihdoin!
Historiaa Kaanaan moottorirata- alue eli virallisemmin Teiskon ilmailu-
ja moottoriurheilukeskus on ollut käytössä 80- luvun alkupuolelta alkaen. Ensimmäisenä alueella alkoi ilmailutoiminta, jota seurasi melko nopeasti myös rallicross- ja motocrossratojen suunnittelu ja tekeminen alueelle.
Tampereen kaupunki alueen maanomistajana laati jo vuonna 1984 ensimmäisen Teiskon ilmailu- ja moottoriurheilukeskuksen yleissuunnitelman. Yleissuunnitelman pohjalta alueelle suunniteltiin 80- ja 90- vaihteessa massiivista Tamring-hanketta, jonka yhtenä tavoitteena oli kansainväliset mitat täyttävän Tampereen moottoriurheilukeskuksen
rakentaminen Kaanaaseen. Tamring- hanke hienoine suunnitelmineen kaatui valitettavasti vuosituhannen lopun yleiseen taloudelliseen lamaan. Sen jälkeen Kaanaan rata- alue on alkanut rapistua pikkuhiljaa.
Alueen kehittämisestä on aina välillä puhuttu niin Tampereen kaupungin kuin alueella toimivien harrastajienkin aloitteesta, mutta mitään konkreettisia suunnitelmia tai toimenpiteitä ei ole tehty. Kaanaan rata- alue sai pitkään odotetut uudet ympäristöluvat joulukuussa 2010 ja ne ovat voimassa 10 vuotta. Luvat edellyttävät viimeistään vuoden 2012 aikana tehtäväksi muun muassa pohjavesien suojelutoimia sekä meluntorjuntatoimia. Samassa yhteydessä on viisasta aloittaa myös koko alueen laajempi suunnittelu- ja kehittämistyö.
TIMOKE- kehittämishanke.
Tampereen kaupungin v. 2010 laatimaan Tampereen maaseutuohjelmaan on kirjattu yhdeksi kärkihankkeeksi: ”Käynnistetään Teiskon ilmailu- ja
moottoriurheilukeskuksen alueen kehittämisohjelman laatiminen vuonna 2011. Tavoitteena on kehittää Teiskon ilmailu- ja moottoriurheilukeskuksesta yksi alansa näkyvimmistä toimijoista Suomessa.
Tutkimus- ja koulutuskeskus Synergos, joka on Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoulun palveluyksikkö, on käynnistänyt yhteistyössä
Tampereen kaupungin kanssa Teiskon ilmailu- ja moottoriurheilukeskuksen kehittäminen–hankkeen (TIMOKE) elokuussa 2011, jonka pohjalta tulevat
kehittämistoimet ja investoinnit alueelle voidaan suunnitella.
Ratayhdistys perustettu Kaanaaseen Huhtikuussa 2011 Tampereen kaupungin aloitteesta päätettiin muodostaa Kaanaan rata- alueen nykyisten toimijoiden ja vuokralaisten omaehtoinen työryhmä
valmistelemaan Teiskon ilmailu- ja moottoriurheilukeskuksen ratayhdistyksen perustamista.
Työryhmässä oli mukana mm. Tampereen ja Lempäälän Urheiluautoilijoiden edustajat. Ratayhdistyksen tarkoituksena olisi koordinoida alueen kaikkea toimintaa ja kehittämistä ja se huolehtisi alueen yhteisistä asioista kunkin seuran huolehtiessa edelleen oman toimintansa ja kilpailujensa järjestämisestä.
Ratayhdistyksen perustamiskokous pidettiin 22.11.2011 Tampereella. Perustamissopimuksen allekirjoittivat Tampereen Urheiluautoilijat ry,
Lempäälän Urheiluautoilijat ry, Tampereen Motocross ry, Tampereen Ilmailuyhdistys ry, Kaanaan kyläyhdistys ry, Kaanaa Karting sekä Erikoistapahtumien Palvelut T:mi Timo Niemi.
Tampereen kaupunki toivoo, että Kaanaan rata- alueesta saadaan rakennettua yhteistyössä harrastajien kanssa nykypäivän vaatimukset täyttävä monipuolinen ilmailu- ja moottoriurheilun- monitoimikeskus.
Tampereen kaupungin ja omasta puolestani toivotan uudelle ratayhdistykselle sekä kaikille rauhallista joulua!!
Ahti Laakso
Maanhankintapäällikkö
Kaanaan kehittämistyöryhmän pj.
Tampereen kaupunki
Olli Järvelinin muotokuva paljastettiin 10.12.2011 Pikkujoulujen yhteydessä Haiharan Kartanossa.
2011 Pistejää ajettiin Pyynikin Urheilukentällä.
Näsijärvi on unohdettu ja päätetään vielä kerran marssia urheilupaikkoja hallinnoivien pakeille kysymään, josko sittenkin Pyynikillä. Sanat siinä ovat kysyjiltä seota, kun ilmenee, ettei siihen liene mitään estettä, mutta jään saatte rustata ihan itse. No, se on tuttua puuhaa entuudestaan, ainoa murhe, että aikaa on vähän ja sääkin leutoa. Mittauksin todetaan kentällä olevan jäätä 2-3 cm:iä eli noin 15 senttiä puuttuu. Sitten alkaa kaikkien vielä muistama viime talven paukkupakkasjakso. Monet Pistejäät kokenut Erkki ”Nortti” Lehtinen on lupautunut ratamestariksi, ja pakkasten alettua jäätä alkaa syntyä. ”Nortti” viettää Pyynikillä 17 yötä, 5 tuntia yössä vettä valutellen ja kas, siinähän se. Kalentereissa kisapäiväksi merkitty sunnuntai 6.3. saadaan siirretyksi keskiviikolle 2.3. Iltakilpailun taika puree myös kilpailijoihin, joita löytyy selvästi helpommin kuin Näsijärvelle. Hieman jännittää, miten yleisö kolmen vuoden tauon jälkeen
löytää Pyynikin. Pelko osoittautuu turhaksi, lyhyestä varoajasta ja pakkasesta, joka toki kisapäiväksi selvästi lauhtuu, väkeä soluu katsomoon, jos ei parhaiden päivien malliin, niin aivan mukavasti kuitenkin. Kisa on aitoa Pyynikkiä, vauhdikas ja tapahtumarikas, aivan kuin kuljettajiinkin olisi tarttunut menneiden Pyynikin Pistejääratojen henki. Sitä henkeä kertovat aistineensa myös monet katsojat. Kilpailun voittoon ajaa edellisvuoden tapaan Ari-Pekka Pylväs LemUA Ford Escort RS 2000.
Tampereen XXXIX Pistejäärata 2.3.2011
Tulokset Finaali:
1. Ari-Pekka Pylväs LemUA Ford Escort RS 2000 15 p
2. Rauno Kotanen NokUA Opel Kadett GTE 12
3. Tomi Rakkolainen JurvanUA Ford Fiesta 13
4. Esa-Matti Kihlström HämUA Opel Ascona B 13
5. Jarkko Koskimaa ÄhtUA VW Golf 10
6. Ilkka Kiviniemi TamUA Honda Civic Type-R 10
7. Tero Toivonen YlöUA Ford Escort RS 2000 9
8. Hannu Kopsa TamUA Datsun 100 A 8
9. Jari Kohonen RiiUA Opel Astra GSi 16V 6
10. Jorma Laakso RiiUA Nissan Sunny GTI 5
11. Kimmo Pesonen HämUA Ford Escort RS 1600 5
12. Antti Kulmala LemUA Ford Escort RS 2000 3
Marko Rautanen LuPäSUA Volvo 240 3
Petri Ritonen TamUA Ford Escort RS 2000 3
Petri Juupajärvi ParkUA Subaru Imbreza WRX 3
16. Vesa Kantola AL-Härmä Ford Escort RS 2000 2
17. Tarmo Ollila TamUA Ford Escort RS 2000 Co 0
18. Jukka Helenius TamUA BMW 325i 0
19. Harri Välimäki TamUA Opel Astra 2.0GSi 16V 0